کد مطلب: 256038
کت تن کيست، رئيس يا سرپرست؛
بلاتکليفي و نااميدي در تيم فوتبال اميد؛ علت اختلاف کميته المپيک و فدراسيون چيست؟
تاریخ انتشار : 1402/01/19 23:33:56
نمایش : 366
تعيين تکليف وضعيت سرپرستي و نيمکت هدايت تيم فوتبال اميد از قيد فوريت و اهميت فدراسيون فوتبال افتاده و به‌نظر اميدي به تصميم سريع در اين باره نيست.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري دانا؛ جلسه هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال امروز در حالي با حضور و شرکت اکثريت اعضا صورت خواهد گرفت که بلاتکليفي تيم فوتبال اميد کشورمان، به يکي از نقاط ضعف فدراسيون فعلي و نمادي از ناهماهنگي عالي‌ترين نهاد فوتبال ايران با کميته ملي المپيک به‌عنوان متولي تيم فوتبال المپيک تبديل شده است.

در حالي که گمانه‌زني‌ها حاکي از وجود دستور پرداختن به تيم فوتبال اميد در دستورجلسه امروز هيأت رئيسه بوده اما اطلاعات تکميلي، چيزي خلاف اين گمانه‌زني را اعلام کرده‌اند تا علي‌رغم گلايه‌هاي هفته گذشته سيدمناف هاشمي دبيرکل کميته ملي المپيک، عملاً موضوع تيم فوتبال اميد از محور بحث‌ها خارج شده و به نوعي فاقد اهميت تلقي شده است.

در حالي که ۵ ماه تا آغاز بازي‌هاي آسيايي هانگ‌ژو باقيمانده، کماکان تکليف سرمربي تيم ملي فوتبال اميد مشخص نيست. ۴ ماه پيش بود که کميته ملي المپيک حبيب کاشاني را به عنوان گزينه سرپرستي تيم ملي اميد معرفي کرد و از آن زمان به بعد، فدراسيون فوتبال به طور شفاف موضع خود را درباره گزينه مطرح شده اعلام نکرده و نسبت به انتخاب سرپرست و سرمربي تيم اميد اقدامي انجام نداده است.

با وجود اين که کاشاني از سوي کميته براي سرپرستي تيم فوتبال زير ۲۳ سال به فدراسيون معرفي شده و حتي مهدي تاج هم سال گذشته يک بار به شکل ضمني از حضور وي استقبال کرده، اما تا به اين لحظه فدراسيون فوتبال هيچ حکمي براي مديرعامل سابق پرسپوليس صادر نکرده و تنها مهران فرقاني از سوي مقامات فدراسيون در قامت سرپرست تيم اميد معرفي شده است.

برخي اخبار و اطلاعات اما حاکي از اين هستند که يکي از محل‌هاي مناقشه بين کاشاني و فدراسيون فوتبال، مسئله انتخاب مدير رسانه‌اي تيم فوتبال اميد بوده. حالا که اميرمهدي علوي بنا بر برخي اتفاقات تصميم به بازگشت به محل کار قبلي خود گرفته و فدراسيون را ترک کرده، مهر تأييدي بر اين مدعاست.

از طرفي ديگر به‌جز گزينه‌هاي مدير رسانه‌اي، بحث موازي‌کاري و عدم وجود دستورالعمل مشخص براي مهران فرقاني و حبيب کاشاني به‌عنوان ۲ سرپرست مطرح شده براي تيم اميد، بلاتکليفي اين تيم را تشديد کرده تا در آستانه بازي‌هاي آسيايي و پايان موعد اعلام حضور رسمي به کميته برگزاري رقابت‌ها، هنوز تکليف مديريت اين تيم مشخص نباشد.

هاشمي، دبيرکل کميته نيز در اظهارنظري مدعي شد که اين روندي که فدراسيون در پيش گرفته، انگار نمي‌خواهد تيم فوتبال اميد را راهي بازي‌هاي آسيايي کند که در اين صورت لزومي براي ثبت‌نام اين تيم نيست. همين موضع‌گيري نشان مي‌دهد که جنگ بين ۲ قطب ورزش ايران بالا گرفته و کسي حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نيست.

از سوي ديگر هنوز سرمربي تيم مشخص نيست و قطعاً گزينه فدراسيون فوتبال بايد با سرپرست تيم قرابت داشته باشد. از سيدمجتبي حسيني، سرمربي فعلي تيم فوتبال پيکان به‌عنوان جدي‌ترين کانديداي تصدي نيمکت يوزهاي زير ۲۳ سال فوتبال ايران ياد شده که در صورت تأييد وي، تعيين سرمربي تيم را حداقل بايد تا پايان رقابت‌هاي ليگ برتر به انتظار نشست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg